Program HGA Partner

   Warunki uczestnictwa w Programie HGA PARTNER

 Szanse małych, prywatnych sklepów na tle „sieciowej” konkurencji są coraz słabsze. Część mniejszych przedsiębiorców w branży meblowej próbowało swoich sił w internecie ale w dzisiejszych czasach koszty „przebicia” się przez gąszcz ofert są bardzo wysokie co nie pozwala na aktywną sprzedaż. Internet stał się także pułapką dla firm, które rozpoczęły sprzedaż tak zwanych produktów inspirowanych czyli kopii renomowanych czy wręcz kultowych mebli ale w wersji „made in china”. Rynek nasycił się takimi ofertami do tego stopnia, że ceny i osiągane marże spadły praktycznie do minimum co nie pozwala małej firmie przeżyć na dłuższą metę w tak trudnych warunkach ekonomicznych. Poza tym jakość tego typu produktów często niestety pozostawia wiele do życzenia także z uwagi na koszty reklamacji i zwrotów.

Szansą na dalsze prowadzenie biznesu, poprawienie swojej pozycji a także kondycji finansowej jest „podparcie” się na partnerze, który ma odpowiedni potencjał dobrej jakości produktów a jednocześnie nie jest zainteresowany otwieraniem własnej sieci sklepów. Wsparcie marketingowe nawet przy minimalnym zaangażowaniu ze strony partnera daje duże możliwości zaistnienia na rynku fizycznym jak i internetowym.

Pod marką HGA oferujemy importowane meble głównie z tworzyw ale nie tylko. Jesteśmy wyłącznym przedstawicielem w Polsce co gwarantuje płynność dostaw, gwarancje oraz jakość. Sprzedajemy przede wszystkim krzesła i stoły zarówno do użytku prywatnego jak i komercyjnego.

Nie partycypujemy w kosztach remontu ale szukamy partnerów w istniejących punktach sprzedaży, którzy szukają rozwiązania swojej trudnej sytuacji w oparciu o solidnego partnera lub po prostu nowej koncepcji biznesowej. Jeśli partner posiada już sporej wielkości działający punkt sprzedaży istnieje możliwość współpracy na zasadach „shop-in-shop” czyli wydzielonego stoiska z naszymi markami na terenie sklepu. Również osoby szukające pomysłu na biznes, wcześniej nie związane z branżą meblową mogą dołączyć do programu HGA Partner.

Koncepcja współpracy w systemie HGA Partner nie zakłada żadnych opłat. Rozumiemy, że dodatkowe koszty mogłyby być główną barierą i zniechęcać do nawiązania współpracy. Polacy są racjonalni i potrafią liczyć pieniądze w związku z tym chcą je wydawać i inwestować tak by na tym zarabiać a nie nabijać kieszeń franczyzobiorcy swoim kosztem.

Jedyny koszt współpracy w systemie HGA Partner i w zależności od wielkości sklepu, poziomu zakładanych obrotów oraz czy jest to układ Partner na wyłączność czy shop-in-shop wynosi odpowiednio 2.000 i 3.000 miesięcznie. Chcemy podkreślić, że budżet ten zasilony będzie również naszymi środkami i w całości przeznaczony na reklamę w wiodących mediach drukowanych i internetowych. Na dzień dzisiejszy nakłady na reklamę wynoszą kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie a współpraca z nami spowoduje natychmiastowe dołączenie do grupy punktów sprzedaży mocno promowanych w mediach.

Nie narzucamy żadnych formalnych wymogów, niemniej jednak lokal usytuowany na parterze i do tego z dużą witryną z oczywistych względów znacznie zwiększa szanse na dotarcie do klientów, atrakcyjną prezentację produktów, a tym samym sukces biznesowy.

Przy założeniu, że cykl wydawniczy czasopism wnętrzarskich wynosi ok. 6 tygodni od zaakceptowania reklamy do momentu kiedy się ona ukaże i dotrze do klienta finalnego, realnych satysfakcjonujących efektów spodziewać się możemy już po ok. 3 miesiącach. Jednak nasze działania marketingowe w internecie rozpoczynają się już w momencie uruchomienia punktu sprzedaży. Proszę pamiętać, że współpracujemy z bardzo dużą grupą architektów i ich właśnie będziemy informować o nowych punktach sprzedaży. Lokal minimum 50m2 w eksponowanej części miasta lub centrum handlowego. Gwarantuje to odpowiedni przepływ potencjalnego klienta. Przy tej wielkości lokalu inwestycja w towar to maksymalnie ok. 25.000 PLN ale koszty te można ukształtować inaczej w zależności od możliwości. Lokal będzie obrandowany marką Hagea i to leży po naszej stronie. Wszelkie materiały promocyjne, katalogi, cenniki również dostarczamy sami. Gwarantujemy wsparcie naszego architekta w zakresie doradztwa i urządzenia lokalu. Możemy także pomóc w przygotowaniu oficjalnego otwarcia i zaproszeniu odpowiednich gości z rynku lokalnego partnera.

Ponieważ pokrywamy 50% kosztów ekspozycji oczekujemy od partnera udziału w kosztach reklamy, bezpłatnego udziału w szkoleniu w zakresie znajomości produktów także dla pracowników partnera. Zaangażowanie i uczciwość w kwestii rozliczeń i oferowanych przez partnera produktów. Udział w targach na których wystawia się HGA w celu poznania aktualnej oferty, ewentualnych szkoleniach a także aktywność na rynku lokalnym, marketingowa czy nawet targowa (możliwość wsparcia materiałami, produktami czy nawet finansowa ze strony Partnera).

Nie obawiamy się konkurencji a usytuowanie w jej pobliżu pozwala zainteresować klientów przyzwyczajonych już do istnienia w tej okolicy sklepu z asortymentem meblowym. W praktyce takie usytuowanie może okazać się korzystne. Poza tym jakość naszych produktów w połączeniu z atrakcyjną ceną i 2-letnią gwarancją stanowią interesującą ofertę dla potencjalnych klientów.  Interesuje nas teren całego kraju czyli nie tylko największe ośrodki typu: Warszawa, Poznań, Katowice czy Gdańsk ale także mniejsze rynki gdzie potencjał jest wbrew pozorom bardzo duży z uwagi na oddalenie od dużych aglomeracji.

Oferujemy udział w bardzo dużym rynku ponieważ nasza koncepcja opiera się na innych założeniach. Chcemy zbudować zaufanie miedzy nami a parterami  i możemy to osiągnąć tylko w jeden sposób - dać partnerom możliwość realnego zarabiania pieniędzy. Chcemy to osiągnąć za pomocą 3 narzędzi.:

- Sprzedaży detalicznej stacjonarnej do klienta indywidualnego – popartej reklamą w mediach drukowanych i internecie, a także promowanie poprzez mailingi w środowisku lokalnych architektów i projektantów wnętrz.

- Sprzedaży internetowej – za pomocą naszej strony internetowej – klient odbiera towar w sklepie a Partner otrzymuje prowizję za obsługę co stwarza dodatkowe możliwości bezpośredniego kontaktu z klientem.

- Sprzedaży i obsługi klienta komercyjnego: restauracji, kawiarni czy hotelu. Jest to bezprecedensowa propozycja współpracy, której nie oferują inni dostawcy. Za obsługę, prezentację produktów zakończoną sprzedażą parter otrzymuje prowizję uzależnioną od wielkości pozyskanego kontraktu. Wszystkie kwestie rozliczeń, a przede wszystkim realizacji dostawy i logistyki pozostają po naszej stronie. Cel ten możemy osiągnąć poprzez reklamę w czasopismach branżowych Horeca, a także promowanie poprzez mailingi w środowisku lokalnych architektów i projektantów wnętrz komercyjnych.

Regularnie wprowadzamy nowe marki więc portfolio produktów zdecydowanie się zwiększy. Poza tym nasi dostawcy również rozbudowują swoją ofertę o nowe produkty podążające za aktualnymi światowymi trendami. Należy także pamiętać że oferta dotyczy także mebli, które można użytkować na zewnątrz oraz bardzo szerokiej gamy produktów ogrodowych co zwiększa potencjał sprzedażowy partnera. Zwracam uwagę, że potencjalną konkurencją są tylko sieci ogrodowe, które w większości sprzedają tanie meble produkowane w Chinach, a nasz klient nie szuka tego typu produktu ponieważ ma większe oczekiwania.

Chcesz dowiedzieć się więcej?? Zadzwoń lub napisz:

Leszek Stradowski 501 317 101, leszek.s@homegardenart.pl 

 

Sklep internetowy Shoper.pl